Mere leg i bymidten
Fra "Stem på de bedste prøvehandlinger!"
Gå til projektet

Hvor i bymidten skal der være flere muligheder for at lege i gaderne eller på pladserne?
Det kan f.eks. være lege som:
- Hinkerude
- Labyrint
- Mindre boldbaner
- Kreativrum med f.eks. kridt til udsmykning
- Rulleskøjtebane
- Petanquebane
Kommentarer(2)
Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Dennis Lange
Sendt af:Dennis Lange
for 1 måned siden
Hvis vi kan nå til et punkt, hvor børn gerne vil ind til gågaden, fordi det er et sjovt sted at være, vil det være fantastisk for butikkerne, men også for bylivet generelt.
Kunne et decideret legeområde på Axeltorv, J.P. Nielsens plads og måske i stedet for springvandet i midtpunktet, gøre bymidten til et sted hvor børn trækker deres forældre med hen? Så kan vi jo håbe, at forældrene vælger at handle lokalt, når de nu er der alligevel. Det vil i hvert fald trække mennesker til. Så er det op til butikkerne at lokke folk det sidste stykke vej ind ad døren.
Profil af Lykke Sommer
Sendt af:Lykke Sommer
for 2 måneder siden
Fredericia vil jo gerne være børnens by så hvorfor så ikke få gang i gågaderne ved at lave en sammenhængende spændende anderledes historisk legeplads gennem alle gågadernes midte med rødder i fredericias historie måske med et skilt på hver legeaktivitet hvor der står skrevet hvad legen skal forstille med historisk baggrund. . Det giver både mulighed for leg , læring og samvær både for børn og voksne og ikke mindst så vil det være godt for forretningslivet og turismen.
Del
Sendt af
Nuværende status
foreslået
Emner
Offentlige rum og bygninger
Andet
Turisme
